Ofte stilte spørsmål

  • Jeg prøver handle gjestepass i appen men finner bare medlemskap?

    Vi har midlertidig sluttet å selge gjestepass via appen da vi ser at anlegget blir fullt nå om dagen grunnet at det er mange mennesker som skal stå på ski i få løyper.
    Vi prioriterer dermed medlemmer inntil vi har fått åpnet flere løyper og er tilbake i vanlig åpningstid.

    Gjestepass kan fortsatt kjøpes i anlegget HVIS der er kapasitet, men vi selger de ikke på forhånd for tilfellet.
    Under menyen Mitt anlegg : Oslo/Drammen/Kongsberg vil man ha en oversikt på kapasiteten i anlegget, det er lurt å sjekke den før man tar turen innom sånn at man ikke kommer frem til et fullt anlegg og ikke blir sluppet inn.
  • Hvordan kan jeg se kapasitet i anlegget?

    Under menyen Mitt anlegg : Oslo/Drammen/Kongsberg vil man ha en oversikt på kapasiteten i anlegget, det er lurt å sjekke den før man tar turen innom sånn at man ikke kommer frem til et fullt anlegg og ikke blir sluppet inn.
    Nå ei en periode i starten av sesongen hvor vi ikke fått lagd nok snø til å åpne alle løyper ennå, og det er mange som ønsker stå på ski dagene rundt jul og nyttår vil kapasitet ikke klare dekke etterspørsel.
    Når vi etter den 3. Januar går tilbake til normal åpningstid og forhåpentligvis åpner flere løyper straks så vil kapasiteten og øke.

  • Kan jeg bruke mine gamle kort eller må jeg ha nye?

    Vi har skiftet alt utstyr for å produsere og lese billetter, alle vil dermed måtte bytte kort.
    Eksisterende medlemmer vil få utlevert de nye kortene gratis, spar de gamle, de kan fortsatt brukes i andre anlegg.
    Vis QR kode fra appen i billettluken for å hente de nye  kortene, du finner denne under menyen Konto – mitt medlemskap – trekk medlemskap til venstre for å vise QR koden

  • Jeg ønsker hente de nye kortene, må alle i familien bli med opp?

    Nei, det holder med at en kommer innom og henter alle kortene, pass på å ha QR kode tilgjengelig.
    Du finner denne under menyen Konto – Mitt medlemskap – Sveip medlemskap til venstre.

  • Hvis jeg har X som hovedanlegg, kan jeg fortsatt hente kortene i Y eller Z?

    Ja, det går like fint å hente i de andre anleggene.

  • Jeg har keycard fra før, men kan ikke velge å bruke det når jeg skal kjøpe i appen.

    Alle må ha nye kort denne sesongen, spar de gamle, de kan fortsatt brukes i andre anlegg.

  • Jeg har et nytt bankkort og må oppdatere i appen, hvordan gjør jeg det?

    Gå til menyen Konto – min konto – betalingsmetode, lagre nytt kort, og deretter går du innom betalingsmetode på nytt hvor du vil se at det nye kortet er lagret, så klikker du på det for å bruke det som aktiv betalingsmetode framover.

  • Hvilke tiltak gjør dere i forhold til Covid-19?

    Vi gjør en rekke tiltak for å sikre sikker drift av vårt anlegg. Les mer om alle våre smittevern tiltak her!

  • Jeg har allerede kjøpt sesongkort i Kongsberg, vil det gjelde i bare Kongsberg eller får jeg konvertert til medlemskap?

    Snart er endelig vinteren her igjen, og gjett om vi gleder oss. Det blir en liten endring i år, men den er absolutt til din fordel. I mai 2020 kjøpte AS PARKS opp Kongsberg Skisenter, som nå dermed er en del av Skimore.

    For deg som sesongkortholder i Kongsberg Skisenter betyr det at det blir et bedre tilbud enn før når du nå konverteres til Skimore-medlem og får ubegrenset tilgang til:

    • Skimore Oslo med Tryvann, Wyller og klatrepark i sommerhalvåret.
    • Skimore Drammen med skisenter, klatrepark og en av Norges beste downhill sykkelanlegg.
    • Og selvfølgelig ditt hjemmeanlegg, Kongsberg Skisenter, som nå fra og med kommende sesong døpes om til Skimore Kongsberg.
    • Se for øvrig alle nyheter om anleggene, årets fordeler og Covid-19 garanti i appen.

     

    Få en trinnvis oppskrift til konverteringen her!

  • Hvor kan jeg kjøpe medlemskap?

    Medlemskap kjøpes alltid i appen vår. Her får du også oversikt over betalte fakturaer. Denne finner du både her i Google Play og i App Store.

  • Medlemskap og bindingstid

    Bindingstiden er på 12 måneder fra kjøpsdato. Fakturaer løper per måned og sendes ut forskuddsvis.
    Alle medlemmer vil motta et varsel innen rimelig tid før medlemskapet utløper.

    Man får da informasjon om utløpsdato og mulighet til å takke nei til automatisk fornyelse av medlemskapet for en ny 12 måneders periode.

    Ved fornyelse beholder du den prisen du har i dag for de neste 12 månedene.
    For de som går fra knøtt(0-6) til ungdom/voksen/senior(7+)
    eller vokser ut av familiemedlemskapet, vil prisen justeres deretter.

  • Hva er planen for åpning av vinteraktivitetene med tanke på Covid-19 situasjonen?

    Vi planlegger å åpne som normalt. Dog med Covid-19 relaterte tiltak, som bl.a flere automatisk pick up point (selvbetjening), og noe mer markering av kø og avstand.
    Skimoremedlemskapet har også fra kommende sesong en Covid-19 garanti. Les mer om denne her.

  • Jeg har kjøpt medlemskap i perioden mellom 1. desember 2019 og 1. oktober 2020, får jeg nytte av denne nye kampanjeprisen?

    Ja, vi setter automatisk ned dine priser fra desember måned, og du får i tillegg enda et anlegg inkludert i prisen.