FAQ

Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan booker jeg klatrepass til klatreparken?

    Klatrepass kan kun kjøpes i Skimore app, eller drop-in i kassen i anlegget ved ledig kapasitet.
    Skimore medlemmer må forhåndsbooke i appen og gjør dette kostnadsfritt.

  • Jeg har bestilt klatrepass, hvordan kansellerer jeg dette?

    Gå inn i Skimore appen, til Konto > Mine adganger > Aktive adganger > Swipe bookingen til venstre og trykk «Kanseller».

    NB: Vi gjør oppmerksom på at kanselleringen gjelder hele ordren og vil kansellere alle klatrepass i ordren.

  • Jeg har booket til X dato, men ønsker å bytte til Y dato – hvordan endrer jeg dette i appen?

    Du må først kansellere bookingen din. Dette gjør du ved å gå til Konto > Mine adganger > Aktive adganger > Swipe bookingen til venstre og velg «Kanseller».

    Forutsatt at bookingen ligger minimum en dag frem i tid, vil du automatisk refunderes for den bookingen som kanselleres hvis den inneholder produkter med pris f.eks hansker eller klatring for gjest.

    Når bookingen er kansellert kan du booke på nytt til ønsket dato.

     

  • Jeg ønsker å teste downhill bikeparken i Skimore Drammen, hvordan går jeg frem?

    Skimore medlem: 
    Har du egen downhill sykkel, kan du sjekke kapasitet i appen/nettsiden og webkamera som gir deg en indikasjon på kø til heisen og bare «dukke opp» når du vil og bruke bikeparken som er inkludert i medlemskapet ditt. (Husk å ta med ditt Skimore keycard)
    Har du ikke egen downhill sykkel kan du leie via nettsiden vår eller i anlegget ved ledig kapasitet. Som Skimore medlem får du 20% rabatt på leie av sykkel. (Vi anbefaler alltid å forhåndsbooke da vi har et begrenset antall sykler).

    Ikke Skimore medlem:
    Har du egen downhill sykkel booker du gjestepass i Skimore appen. Kapasitet i anlegget kan du sjekke i appen/nettsiden og webkamera som gir deg en indikasjon på kø til heisen.
    Har du ikke egen downhill sykkel kan du leie via nettsiden vår eller i anlegget ved ledig kapasitet. (Vi anbefaler alltid å forhåndsbooke da vi har et begrenset antall sykler).

  • Vi har familiemedlemskap, men jeg ser kun meg selv når jeg skal booke. Hvordan legger jeg til barna?

    Den som er kjøper av medlemskapet vil ha full oversikt på alle som er en del av familiemedlemskapet i en bookingprosess. mens den «andre voksne» i familiepakken kun vil se sitt eget medlemskap, men likevel ha mulighet til å booke fra egen bruker ved å legge til gjest og taste inn telefonnummer  til den andre voksne (kjøper) og barna.

    Har ikke barna et telefonnummer registrert på profilene sine kan dette lagres via menyen Konto > Mine adganger > Aktive adganger > Swipe medlemskap til venstre og rediger. (Dette må gjøres fra medlemskapets kjøper sin bruker)

    Når telefonnummer er lagret kan voksen nummer to booke til alle i familien til medlemspris.

     

  • Jeg har booket for fem personer, men ønsker å kansellere for en eller flere. Hvordan gjør jeg dette?

    Kansellering via appen vil kansellere hele ordren og dermed alle fem klatrepassene.
    Når bookingen er kansellert kan dere booke på nytt for de resterende som skal klatre til samme dato.

  • Jeg prøver å booke til kl.10:00 den XX.XX.21. Streken viser grønt, men jeg får beskjed om at det er fullt.

    En bookingen vil trekke i kapasitet over tre timer fra starttidspunkt. Det vil si at bookinger kl. 10:00 påvirker kapasitet klokken 10, 11, og 12 – og en booking som starter 11:00 vil da påvirke kapasiteten klokken 11, 12, 13 og så videre.

    Når du velger starttid må du se på både starttid for klatring og de neste to timene, hvis noen av disse viser rød strek må du starte dagen senere.

  • Jeg har booket til Drammen og valgt starttid kl. 13, men når jeg sjekker bookingen i appen står det kl. 10.

    I Skimore Drammen sin aktivitetspark gjelder bookinger for hele dagen og uansett valgt starttid vil appen vise tiden parken åpner. Hvis dere har booket med start kl. 13 kan dere komme til parken når som helst fra parken åpner og frem til kl. 13.

  • Når jeg booker klatring i Oslo velger den flere ulike starttidspunkt, hva betyr dette?

    All klatring i Oslo bookes for tre timer. Derfor velger appen starttidspunktet som du ønsker og tre timer fremover.
    Opplæring /sikkerhetsgjennomgang inngår i disse tre timene.

  • Hvordan kan jeg se kapasitet i anlegget?

    For å se kapasitet i tur-og sykkelheis i Skimore Drammen sjekker du enten kapasitetsbarometer eller webkamera i Skimore appen eller på nettsiden vår.

  • Kan jeg bruke mine gamle kort eller må jeg ha nye?

    Vi har skiftet alt utstyr for å produsere og lese billetter, alle vil dermed måtte bytte kort.
    Eksisterende medlemmer vil få utlevert de nye kortene gratis, spar de gamle, de kan fortsatt brukes i andre anlegg.
    Vis QR kode fra appen i billettluken for å hente de nye  kortene, du finner denne under menyen Konto – mitt medlemskap – trekk medlemskap til venstre for å vise QR koden

  • Jeg ønsker hente de nye kortene, må alle i familien bli med opp?

    Nei, det holder med at en kommer innom og henter alle kortene, pass på å ha QR kode tilgjengelig.
    Du finner denne under menyen Konto – Mine adganger – Sveip medlemskap til venstre.

  • Hvis jeg har X som hovedanlegg, kan jeg fortsatt hente kortene i Y eller Z?

    Ja, det går like fint å hente i de andre anleggene.

  • Jeg har keycard fra før, men kan ikke velge å bruke det når jeg skal kjøpe i appen.

    Alle må ha nye kort denne sesongen, spar de gamle, de kan fortsatt brukes i andre anlegg.

  • Jeg har et nytt bankkort og må oppdatere i appen, hvordan gjør jeg det?

    Gå til menyen Konto > Innstillinger > Betalingsmetode > Skift betalingsmetode > Legg til kort. Deretter går du innom betalingsmetode på nytt hvor du vil se at det nye kortet er lagret, så klikker du på det for å bruke det som aktiv betalingsmetode framover.

  • Hvor kan jeg kjøpe medlemskap?

    Medlemskap kjøpes alltid i appen vår. Her får du også oversikt over betalte fakturaer. Denne finner du både her i Google Play og i App Store.

  • Medlemskap og bindingstid

    Bindingstiden løper fra startdato slik den er angitt i Medlemsavtalen. Fakturaer løper per måned og sendes ut  forskuddsvis.
    Alle medlemmer vil motta et varsel innen rimelig tid før medlemskapet utløper.

    Man får da informasjon om utløpsdato og mulighet til å takke nei til automatisk fornyelse av medlemskapet for en ny 12 måneders periode med bindingstid.

    Ved fornyelse beholder du den prisen du har i dag for de neste 12 månedene.
    For de som går fra knøtt(0-6) til ungdom/voksen/senior(7+)
    eller vokser ut av familiemedlemskapet, vil prisen justeres deretter. Medlemmet vil motta informasjon om dette og må gjøre endringen manuelt.